بنام آنکه جان را فکرت آموخت
چرا در این دنیا بعضی غرق در نعمت و بعضی دیگر در مشکلات غرق هستند ؟چرا همه به طور مساوی از نعمت های خداوند سهم نمی برند؟این عدالت است؟
سوال بالا را یکی از بازدید کنندگان محترم وبلاگ مطرح نمود ه وجوابشو از بنده خواست.چون احساس کردم که این سوالی باشه که در ذهن خیلی از ماها نقش بسته باشه لذا بهتر دیدم تا جوابشو بعنوان یک پست مستقل براتون بزارم
تفاوت بهره مندی انسانها از امکانات ونعمات الهی در بیشتر موارد می شود، گفت که: نتیجه کار وتلاش خود انسانهاست و با جرأت باید گفت که : قانون آفرینش بر این امر مهمّ بنا نهاده شده که هرکسی به اندازه تلاش وکوشش خود بهره مند گردد .پس یقینا کسی که با تنبلی (دور از جون شما) خو گرفته باشد وبدنبال کسب روزی حلال نرود نمی تواند مانند دیگران از نعمتهای دنیوی بهره گیرد وکسی که کار وتلاش بیشتری کند بهره بیشتری نصیب او می گردد.پس سبب بهره مند ی از نعمتهای دنیوی بشر ،خود شخص است .
جهان چون خطّ و خال و ابروست که هر چیزی بجای خویش نیکوست
بنام آنکه جان را فکرت آموخت
یکی از بازدید کنندگان وبلاگ در پست قبلی سوالی پرسید که مناسب دیدم پرسش ایشان را اول بزارم و بعد هم جواب خودم را به پرسش ایشان::
سلام علیکم
وبلاگتان خیلی زیباست
سوالی داشتم که اگه ممکنه پاسخشو لطف کنید وبدهید
خواهری دارم که مادرزادی از نظر مغزی وجسمی مشکل شدید دارد می خوام بدونم این چه خدای عادلی است که یکنفراز همان هنگام تولد باید اینطوری بدنیا بیاید وهم خودش در عذاب باشه وهم خانواده او ؟ادامه مطلب...
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پرسمان قرآن ( یکشنبه 85/12/6 :: ساعت 8:12 صبح )
بنام خدا
سلام دوستان
خدا وند در قرآن کریم می فرمایدکه هر کس مرتکب گناه و کار بدى شود، جزاى آن را در قیامت خواهد دید: «فمن یعمل مثقال ذرّة خیراً یره * و مَن یعمل مثقال ذرّة شرًّا یره» (زلزله، 7 ـ 8) مگر این که توبه کند و در همین دنیا از گناه پاک شود و نقایص خود را با اعمال صالح جبران نماید: «إلاّ مَن تاب و ءامن و عمل عملا صـلحاً فأولـئک یبدّل اللّه سیّـاتهم حسنـت و کان اللّه غفوراً رّحیما; (فرقان، 70) و یا اگر لایق شفاعت باشد، مورد شفاعت قرار گیرد. قرآن کریم عده اى از کسانى را که شفاعت شامل حال آن ها نمى شود، نام برده است.» (1)
امّا گنهکارانى که از فضل و رحمت بى پایان الهى استفاده نکنند و با بار گناه وارد قیامت شوند، به میزان جرم و گناهشان در جهنم مى مانند و آن گاه که از آلودگى و گناه پاک شوند، وارد بهشت مى شوند. فقط عده اى همچون کافران و منافقان معاند براى همیشه در جهنم باقى خواهند ماند:
«إنّ اللّه جامع المنـفقین و الکـفرین فى جهنّم جمیعاً» (نساء، 140); «أولـئک أصحـب النّار هم فیها خـلدون» (آل عمران، 116 و مجادله، 17) همان گونه که بهشتیان براى همیشه در بهشت خواهند بود. (2)ادامه مطلب...
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پرسمان قرآن ( جمعه 85/12/4 :: ساعت 10:8 عصر )
بنام خدا
از وقتى که انسان از دنیا مى رود تا هنگام برپا شدن قیامت ، روح او در عالمى به سر مى برد که به آن ، عالم برزخ گفته مى شود . از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند : برزخ چیست ؟ فرمود : قبر است از زمان مردن تا قیامت . در عالم برزخ ، حوادث زیادى اتفاق مى افتد که در برخى از آیات قرآن از جمله آیات 99 و 100 سوره مؤمنون و در روایات فراوانى ، بدان حوادث اشاره شده است ; به عنوان نمونه به برخى از حوادثى که شب اوّل قبر اتفاق مى افتد ، اشاره مى شود :ادامه مطلب...
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پرسمان قرآن ( چهارشنبه 85/11/18 :: ساعت 10:45 عصر )
بنام او که هستی بخش تمام ممکنات است
بعد از پیروزی انقلاب ،مسئله مراجعت رهبر در راس همه مسائل قرار گرفت و اولین خواست اجتماعات و تظاهرات عظیم گردید. مسجد دانشگاه تهران به مرکز ثقل این تقاضا تبدیل شد . تحصن علما، روحانیون و مدرسین حوزه ها در دانشگاه تهران ، مبارزه را شدیدتر کرد . ادامه مطلب...
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پرسمان قرآن ( دوشنبه 85/11/16 :: ساعت 11:54 صبح )
بنام خدا
صحیفه سجادیه، یکى از نمادهاى عرفانى و زاییده اندیشههاى معرفتشناسانه امام سجاد(ع) است که به عنوان زبور آل محمد(ص) شناخته شدهاست، و با مطالعهآن، مىتوان به عظمت بىکران پرستش آگاهانه آن بزرگوارآگاه گردید.
توجه عمیق به بینوایان امام سجاد(ع) به تأمین معاش زندگى افراد بىبضاعت ومستمند ، توجه عمیق و اقدام همه جانبه داشت ،ادامه مطلب...
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پرسمان قرآن ( جمعه 85/11/13 :: ساعت 7:13 صبح )
بنام خدا
چرا حضرت محمد(ص) مى خواهد از امت گنهکار خود در روز قیامت شفاعت کند ، در حالى که آن حضرت رسالت خود را به انجام رساند و هر کس گوش شنوا مى داشت و عمل مى کرد ، هرگز گمراه نمى شد؟ادامه مطلب...
نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پرسمان قرآن ( شنبه 85/11/7 :: ساعت 10:48 صبح )